donderdag 24 januari 2008

I'm thinking about thinking


Hey!

Maandag en dinsdag had ik vrij, tijd om de stad te verkennen. Ik bezocht de Domtoren. Blijkbaar de hoogste kerktoren van Nederland. Het was best wel leuk 465 treden met twee Hollanders te betreden. Na 465 treden was de beloning, namelijk het mooie uitzicht, fascinerend.

Die dag ging ik ook met een kotgenoot winkelen. En ja hoor, ze hebben hier een Zeeman! Die winkel kon ik niet zomaar voorbij lopen. Ik moest toch wel eventjes terugdenken aan ons aspi-kamp.
's Avonds aten we frieten in een frietkot. Nuja frietkot de Nederlandse frieten kun je niet vergelijken met de Belgische ook al doen ze heel hard hun best ;-). De frietkoten heten hier "Manneken Pis" en er staat bij "Vlaamse frieten". Als ik dat lees dan denk ik onmiddellijk aan Belgiƫ. Ze zeggen telkens dat Vlaanderen bij Nederland moet komen, maar waarschijnlijk willen ze stiekem dat Nederland bij Vlaanderen komt. Vandaar dus dat ze "Vlaamse frietkoten" hebben. Ik heb jullie wel door!


Ondertussen al 2 dagen les gevolgd in de "minor" over "thinking about thinking". Best wel interessant. Het is best wel grappig met Nederlanders in klas te zitten die alles zeggen wat ze denken. Er zijn 2 jongens uit Antwerpen bijgekomen, we zitten nu dus met 4 belgen in de internationale klas. We kunnen al redelijk goed Engels, waardoor we bijna geen Nederlands meer praten. Het is zelfs al zo erg dat we buiten de les af en toe Engels praten tegen elkaar. Normaal komen er volgende week nog 2 Belgen bij.
Gisterenavond was het de bedoeling om te schaatsen, maar aangezien de schaatsbaan gesloten was, ging dat niet door. Daarom besloten we om te bowlen. Dimitris (een Griek) behaalde de meeste punten (nochtans zei hij: "I can't play bowling"). Ook de Belgen scoorden heel goed. Jaja ik was derde van de acht, wie zei dat Belgen niet kunnen bowlen?
Na het bowlen mochten we mee met de Grieken naar de jeugdherberg. We speelden er "uno" en een ander spel uit Griekenland. Het was een fijne avond.

Groetjes en tot de volgende.
Ilse x

2 opmerkingen:

Nico zei

Die frietkoten zijn wel nog origineel gevonden. Zal dit eens doorgeven aan carlos. Oja Zal dan ondertussen Pascal de groetjes doen want die zal zich al vragen stellen waar je blijft

Gerhardvelde zei

vaccinerend leven leid jij in utrecht! toffe kotgenoten ook, zo te horen!
veel plezier en hopelijk komt Flanders inderdaad bij Olland zodat jij je binnenkort echt Ollander (en je zoon Kees B. Kaas) kunt noemen!

Gerhard