woensdag 30 januari 2008

Hier ben ik weer







Hallo :-)

Met mij gaat ondertussen alles nog heel goed.

Joeri, Sven en Delphine (de 3 andere Belgen) gingen dit weekend naar huis, ik bleef in Utrecht. Vrijdagavond hadden we een gezellig kotavondje. Het is echt leuk dat de Nederlanders in het weekend op kamers blijven en niet, zoals in België, naar huis gaan.
Zaterdag ging ik winkelen, wat moet ik anders doen op zaterdagmiddag?
Ondertussen is de winkelstraat van Utrecht mij niet meer onbekend en ik kan je verzekeren het is de moeite waard.
Ik werkte ook wat voor school, want dat moet eigenlijk ook gebeuren!

's Avonds ging ik "stappen" in Utrecht met twee Lithouwse meisjes uit mijn klas en een kotgenoot van mij.

Zondagavond ging ik met twee kotgenoten eten in een restaurant. Het was hartstikke gezellig en lekker!

Maandag had ik geen les dus dit was de ideale dag om mijn kamer op te ruimen, af te wassen en huistaken (ja Gerhard ik voer huistaken uit ;-)) uitvoeren. Je gelooft het of niet, maar "kuisvrouw Ilse" sloeg haar slag!
's Avonds kwamen Dorota, Victoria en Rasa een film kijken bij mij op kot, we bekeken de film "In good company".
Gisteren had ik terug les, we kregen uitleg over stage. Over twee weken mag ik elke maandag op stage. Ik kijk er al naar uit. Het is de bedoeling dat we eerst observeren, dat we daarna voornamelijk geschiedenis en aarderijkskunde geven om vervolgens de hele dag les te geven. Blijkbaar worden geschiedenis en aarderijkskunde hier nog als aparte vakken gegeven en niet zoals in België geintegreerd in wereldorientatie.
We kregen ook les over de verschillende schoolsystemen in Nederland. Ik kan nu dus perfect het verschil tussen groep 1 en groep 8, maar ook tussen VWO, HAVO en VMBO uitleggen.
Na de les smeedden we plannen om weg te gaan, want wat is er nu leuker, alleen op je kot zitten of weggaan met je klasgenoten? Inderdaad weggaan met je klasgenoten. We zochten het internationaal café op en hadden er een fijne avond.


Where are the people of Flanders?



Dooeeggg
ILSE






Geen opmerkingen: