dinsdag 5 februari 2008

Overvecht



Hoi







Ondertussen zijn we weer een weekje verder. Ik heb reeds de verschillende buurten van Utrecht bestudeerd vanuit geografisch, histories, natuurkundig en economisch prespectief. Het was wel eens interessant om te beseffen hoe een stad beïnvloed wordt vanuit deze verschillende standpunten. Ik kreeg de buurt Overvecht (waar ik op kamers zit) en vrijdag mochten we hierover een presentatie geven.


Daarna was het alweer tijd om aan het weekend te beginnen. Zaterdagavond was het het verjaardagsfeestje van mijn overbuurman. Het feestje ging door aan de grachten van Utrecht, super leuke plaats om feestjes te geven. Ik vond het echt wel een vet feestje (om het op z'n Hollands te zeggen).


Domper op de avond was dat mijn digitaal fototoestel gestolen is, nouja life goes on! Gelukkig ben ik nog steeds gezond.


Maandag hadden we terug les over onze "learning questions". Ik schrijf nu dus volop aan mijn visie over geschiedenis en aardrijkskunde aan de hand van mijn "learning questions". Vanaf volgende week mogen we op stage.


Ik mag op stage met het Waalse meisje. We lopen stage in "de boemerang". Een basisschool heel dicht bij mijn kot. Dat is effe geluk hebben zeg! Sommige mensen van mijn klas moeten een half uur met de trein reizen om naar hun stageschool te gaan. Ik ben echt blij dat ik zo dicht stage mag lopen.


's Avonds ging ik eten bij mijn Lithouwse vriendinnen. Ze maakten "Bulviniai Blynai", een typisch Lithouws gerecht.


Ze raspten aardappelen, deden er twee eieren bij en roerden er zure room doorheen. Zij vinden dit "very delicious". Wij,de belgen, keken elkaar toch wel vreemd aan. Persoonlijk vond ik het lekker, maar ik vond dat er iets ontbrak. Ik zou het niet eten als hoofdgerecht. Nuja het was wel super leuk dat ze zoveel moeite deden voor ons en met hun eetcultuur kennis te maken.
Ze wonen in een gebouw waar enkel erasmusstudenten zitten. Er heerst een super leuk sfeertje, maar de prijs die ze er voor betalen is gigantisch, dan ben ik toch wel blij met mijn kamer.









Dit is het mengsel van aardappelen, eieren en zure room.
















Vervolgens bakt Victoria het mengsel in de pan.






















En als het klaar is ziet het er zo uit...















Vandaag had ik geen les. We gingen koffie drinken in het douwe egberts-café. Hmmm heerlijk!


Als jullie naar Utrecht komen, moeten we daar zeker eens koffie drinken.


Vanavond is er een lezing over de splitsing van België. Ik wil wel eens weten hoe de Nederlands over ons denken en ga er dus heen.


Daarna waarschijnlijk nog iets gaan drinken en morgen terug naar school.




Groetjes Ilse x


3 opmerkingen:

Gerhardvelde zei

toffe blog, leuk om je belevingen te lezen

Unknown zei

Hey Ilse,

Goed dat je het leven weer oppakt! (na de camera) En inderdaad de oude gracht is een ongelooflijk leuke uitgaansgelegenheid.

De "baksels" zagen er erg lekker uit. Ga ze van de week zelf proberen.

Kan het Waalse meisje ook NL? Nou in ieder geval tot over een week bij het feest van Marjolein.

Wannes zei

der waren in de transarc (eitjes-skilift) ook walen de situatie van België aan het expliceren aan hun Franse moni.. Kheb me der nie in gemengd :p