dinsdag 18 maart 2008

nieuw avontuur

Jaja ik ben hier alweer, maar nu met minder goed nieuws.
Het antwoord op de vraag "alles goed daar in utrecht" is niet meer samen te vatten in 1 zin. Ik heb namelijk in het ziekenhuis gelegen met mn maag(dat is inderdaad nog steeds niet over). Zondagnacht werd ik heel misselijk en moest constant overgeven en had diarree. Ik kon bijna niet meer ademen en begon te hyperventileren. Toen mocht ik met de taxi naar de dokter van wacht en die was helemaal in paniek. ze dacht dat ik een maagperforatie had. Ze belde dus de ambulance en die reden mij naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis kreeg ik spuitjes en baxters, pff kwas percies ten dode opgeschreven. Het ging al vlug wat beter, maar moest nog steeds overgeven. Ze hebben toen foto's genomen van mn maag, maar het was gelukkig geen maagperforatie. De volgende dag, gisterenmorgen dus moest ik terug gaan. Ik heb daar van 11u tot 18u gelegen. Er hebben 3 dokters mij onderzocht, ze namen bloed af, controleerden mn urine, maar ze vonden niets. Blijkbaar was die nacht mijn bilirubine te hoog in mn bloed door die maagontsteking waardoor ik zo slecht werd. tprobleem is daj daar niets kan aan doen. dusja kzit nog steeds met maagpijn. volgende week moet ik terug naar het ziekenhuis om opnieuw bloed te prikken. Ho pff ze hebben er al twee keer naast geprikt omdat ik blijkbaar harde bloedvaten heb.

Wat zijn de voordelen aan dit avontuur?
- Ik heb in Hollandse chique taxi meegereden.
- Ik heb in een ziekenwagen gelegen, een Nederlandse dan nog!
- Ik heb vriendelijke verpleegsters en verplegers ontmoet.
- Ik heb ontdekt dat de dokters echt wel geen haast hebben, maar dat is misschien in Belgiƫ ook zo.
- ...

Veel plezier in Belgiƫ en ik probeer mij hier goed te houden.
Ilse xxx

1 opmerking:

evibrutin zei

djeeeezes arme ilse toch :( de enigste reden dat je in de kliniek mag liggen op erasmus is een alcoholvergiftiging ! haha .. nee serieus vind het super mottig voor je! hopelijk wordt je snel beter en zet deze ervaring zeker geen domper op je feestvreugde!
veel beterschap!
zoen, Evi x