zondag 9 maart 2008

terug van weggeweest




Na 2 weekjes ziek wezen (ik had een maagontsteking), ingroeistagetaken maken, lesvoorbereidingen maken voor ingroeistage, rituelendoos knutselen, familie en vrienden ontmoeten,... stapte ik donderdag de trein op richting Gent, waar ik mijn broer bezocht. Vrijdag maakte ik een tussenstop in Antwerpen om Mieke te bezoeken. We maakten een "culturele wandeling" door de stad, aten op het eiland, volgenden les en maakten zelf eten klaar. Het was een leuk dagje, want meer dan het station had ik nog niet gezien van Antwerpen. Nu weet ik dus hoe het "museum voor schone kunsten", het gerechtsgebouw,... er in het echt uit zien.


Zaterdag om 8u (ja, je leest het goed, 8u 's morgens) zat ik op de trein richting Utrecht. Op de trein kon ik alweer vollop gewoon worden aan het Nederlandse taaltje, vooral de "GGG" dan. Ik kon ook genieten van een snurkconcert van één van mijn medetreinreizigers. Jammer genoeg had ik mijn wasspeld niet mee ;-). Nuja het was best wel grappig!
Gisterenmiddag deed ik de nodige inkopen, want ik had geen zin om te verhongeren in het weekend.
Ik had een fijne avond met mijn huisgenoten en ontmoette mijn klasgenoten.
Vandaag verdiep ik mij in mijn nieuwe leervraag "wat is de waarde van coöperatief leren". Maandag en dinsdag ga ik observeren in groep 8, de rest van de week zal ik les volgen aan de Marnix Academie. We zullen er les krijgen over Europa, wat het precies zal inhouden weet ik niet goed, dat vertel ik jullie later wel. We gaan allesinds binnenkort naar Brussel om het parlement te bezoeken. Best wel grappig, ik kom naar Nederland studeren en dan leren we over het parlement in Brussel, nuja het is dan ook het Europees parlement é!

Loeter en tot de volgende, Ilse x

1 opmerking:

Wannes zei

Hé wat is een Loeter? :)